logo
امروز : جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۰
[ شناسه خبر : ۴۱۱۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس سیاسی:

فعالیت هسته‌ای ایران برای استفاده مردم است

فعالیت-هسته‌ای-ایران-برای-استفاده-مردم-است
کارشناس سیاسی گفت: کشورمان با تحریم‌هایی که پیش‌رو داشت توانست به جهان نشان دهد که هیچ تحریمی بر کشور تأثیر نداشته و مردم فرصت‌ها را غنیمت می‌شمارند تا کشور رو به پیشرفت و پیروزی گام‌های مثبت بردارد.

حجت‌الاسلام شامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه امروزه در دنیایی هستیم که به نام دنیای تکنولوژی معروف است و ماشین در زندگی انسان نقش اساسی دارد، اظهار کرد: از این تکنولوژی که در اختیار بشر است باید استفاده کرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای تکنولوژی است که وجود آن لازم و ضروری است، ابراز کرد: کشورهای مختلفی این انرژی را دارند و کشورمان از این موضوع مستثنا نیست.

کارشناس سیاسی افزود: بسیاری از کشورها از جمله آمریکا نیز بر سر این موضوع نسبت به ایران جبهه‌گیری دارد و در حالی که خود به این انرژی مجهز است و آن را برای کشورمان مناسب نمی‌بیند که این درست نیست.  

وی گفت: اینکه حق مسلم و جدی کشور است که از این انرژی استفاده کند. کشورهایی که نسبت به این مهم پافشاری می‌کنند که ایران نباید از آن استفاده کند و به این دانش مجهز شود باید بدانند که در حق ایران ظلم می‌کنند.

کارشناس سیاسی عنوان کرد: به هرحال، برای حل این اختلافات، دیپلماسی و مذاکرات بین کشورها بسیار مهم است تا بتوانند به توافقاتی برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای دست یابند.

وی با اشاره به اینکه پس از تحولات سال ۲۰۰۳ پرونده اتمی ایران به شورای امنیت سازمان ملل گروه ۱+۵ ارسال شد، اضافه کرد: رویکرد غرب از جمله آمریکا نسبت به ایران و حمایت از حامی خود که رژيم صهيونيستی است بر این موضوع تأثیر گذاشت و برجام با موفقیت پیش نرفت.

شامی بیان کرد: کشور ایران تمام گزینه‌ها را صادقانه پیش برد ولی مثل همیشه این آمریکا بود که سنگ‌تراشی کرد در حالی که انرژی هسته‌ای برای هر کشوری لازم و ضروری است.  

کارشناس سیاسی تصریح کرد: از آن‌جا که مصرف انرژی جهان روزی تمام خواهد شد و دلایل اصلی آن اقتصاد قوی، افزایش دسترسی به انرژی و برق و..‌. است، فعاليت هسته‌ای ایران برای استفاده در زندگی مردم است و یک موضوع فنی بوده و دشمن نسبت به آن حساس شده و سعی دارد این انرژی مهم را از دسترس خارج کند.

وی افزود: با تحریم‌هایی که صورت گرفت غرب سعی کرد مانع پیشرفت ایران نسبت به مسائل انرژی هسته‌ای شود ولی ایران از تمام فرصت‌ها برای غلبه به این مهم استفاده کرد و امروزه جزو برترین‌ها در خاورمیانه بوده وابسته به هیچ کشوری نیست.

کارشناس سیاسی ابراز کرد: انرژی هسته‌ای کشور در عرصه‌های مختلف رشد و نمو داشته و این را مدیون پشتکار فراوان افراد نخبه و دست‌اندرکاران در این حوزه هستیم‌ و در این عرصه خوش درخشیدیم و به جهان نشان دادیم با تحریم‌هایی که در مقابل کشورمان بود ما توانستیم به آن غلبه کنیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۰
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۶
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۴
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۰